Ogólne zasady rejestracji
Ogólne zasady rejestracji:
- rejestracja pacjentów odbywa się codziennie od poniedziałku do soboty,
- gdy do poradni wymagane jest skierowanie, rejestracja może nastapić dopiero po uzyskaniu owego skierowania,
- pacjent może rejestrować się osobiście, on-line, telefonicznie lub za pośrednictwem osób trzecich,
Wymagane dokumenty podczas wizyty:
- dokument tożsamości,
- skierowanie wystawione przez lekarza pracującego w ramach umowy z NFZ (jeśli jest wymagane),
- stosowny dokument potwierdzający przywileje i uprawnienia,
- dokumentacja medyczna zgromadzona w czasie choroby oraz dotyczącą choroby przewlekłej, listę przyjmowanych leków.
Dzieci i młodzież do 18 r.ż. na wizytę muszą zgłosić się z opiekunem prawnym.
Obowiązkiem pacjenta jest powiadomienie rejestracji o rezygnacji z ustalonego terminu wizyty lub konieczności zmiany terminu.
Świadczenia udzielane za pomocą środków teleinformatycznych
Świadczenia udzielane za pomocą śrdoków teleinforamtycznych- tylko po wcześniejszym uzgodnieniu z placówką.
Zasady dotyczące udzielania świadczeń z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych:
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do skorzystania z usługi. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji świadczenia.
- Administratorem danych osobowych są Gabinety Lekarskie MEDICOR. Informacje dotyczące polityki ochrony danych osobowe można uzyskać poprzez link https://www.medicor-poznan.pl/Polityka-prywatnosci.html
- Rejestracja następuje po przekazaniu podstawowych danych osobowych (imię, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, numer telefonu oraz adres e-mail).
- W celu wypełnienie obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 RODO potrzebna jest zgoda na leczenie wraz z weryfikacją danych osobowych. Można zrealizować w następujący sposób:
a) pobrać na stronie z zakładki „Dokumenty do pobrania“ zgodę na leczenie, wydrukować, uzupełnić i osobiście dostarczyć do rejestracji Gabinetów Lekarskich. Weryfikacja nastąpi po okazaniu dokumentu tożsamości
b) pobrać na stronie z zakładki „Dokumenty do pobrania“ zgodę na leczenie, wydrukować, uzupełnić, podpisać i przekazać za pośrednictwem Messengera (przesłać zdjęcie/skan). Weryfikacja nastąpi po okazaniu dokumentu tożsamości w formie wideorozmowy, w sposób zapewniający jego widoczność
c) zgłosić się osobiście do rejestracji Gabinetów Lekarskich MEDICOR celem wypełnienia zgody na leczenie.
- Podczas rejestracji zostaje wyznaczona data, godzina oraz zostaje uzgodnione narzędzie teleinformatyczne.
- Świadczenie podlega uprzedniej weryfikacji statusu ubezpieczonego w systemie eWUŚ
- Weryfikacja danych odbywa się poprzez podanie:
-imienia, nazwiska, numeru pesel świadczeniobiorcy, a w przypadku osoby poniżej 16 roku życia: imienia, nazwiska oraz numeru pesel przedstawiciela ustawowego lub po okazaniu dokumentu tożsamości w sytuacji korzystania z narzędzia teleinformatycznego wyposażnoego w kamerę. - Porada udzielana za pomocą środków teleinformatycznych nie jest nagrywana.
- Kontakt z lekarzem/psychologiem trwa tyle samo ile konsultacja stacjonarnie w Placówce.
- Rozmowa odbywa się w atmosferze spokoju i pełnej dyskrecji.
- Lekarz ma możliwość wystawienia recepty w formie elektronicznej.
- W dniu wizyty należy oczekiwać kontaktu od lekarza.
ZASADY UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ - PODSTAWOWA OPIEKA ZDROWOTNA
(LEKARZ RODZINNY)
Wizytę za pośrednictwem systemów teleinformatycznych bądź systemów łączności należy umówić telefonicznie pod numerem 61 855 28 33, rejestracja telefoniczna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00. Po dokonaniu rejestracji pacjent otrzyma informację o dniu oraz godzinie teleporady z lekarzem POZ. W dniu wizyty lekarz wykona połączenie telefoniczne pod podany przez pacjenta numer telefonu w celu realizacji zgłoszonej teleporady. Brak kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie będzie skutkował anulowaniem teleporady. Wizyta w bezpośrednim kontakcie z lekarzem jest możliwa z uwagi na stan zdrowia pacjenta, ustalona podczas wywiadu telefonicznego z pacjentem. Pacjent podczas teleporady może uzyskać e-recepty, e-skierowania oraz e-zlecenia na wyroby medyczne. Świadczeniodawca ma prawo do potwierdzenia tożsamości pacjenta za pośrednictwem systemów teleinformatycznych bądź systemów łączności.
Informacje na temat realizacji e-recept, e-skierowań oraz e-zleceń umieszczone w linkach poniżej:
e-recepta: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/erecept
e-skierowanie: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/eskierowanie
e-zlecenia: https://pacjent.gov.pl/aktualnosci/zlecenia-na-wyroby-medyczne
Pacjent ma możliwość założenia Internetowego Konta Pacjenta (IKP), które umożliwi podgląd historii leczenia: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta